Frisør Jane Junkuhn og Gadespejlets Flemming Sørensen diskuterer et par detaljer med Mette Sørensen og Carsten Vilster, der også har deres rødder i Amatørscenen.
Foreløbig er der bygget terrasser i Nørregade. Næste skridt er sandkasser plus et børnearrangement sidst på måneden
Hent den originale artikel fra avisen som PDF her
NU! – Bramming Handels-, Håndværker- og Industriforening, der har indgået et samarbejde med konsulentfirmaet BIDdanmark om at skabe mere liv og flere aktiviteter i området ved Nørregade i Bramming, sætter nu fuldt tryk på alle kedler for at få sat handling bag ordene, så idéer og planer kan blive til virkelighed.
Seneste skud på stammen er etablering af de nye terrasser i gågaden, skabt af frivillige, der brugte en onsdag aften på projektet. XL-Byg leverede alle materialer, SuperBrugsen sørgede for at det arbejdende folk fik lidt at spise og drikke, og allerede nu er det næste tiltag krydset på plads i almanakken. Det bliver en Børnedag i hele gågaden. Den finder sted lørdag den 27. juni, hvor der er planlagt et loppemarked, hoppebane, Paw Patrol, cirkus, mega dart plus et tegnebord, alt sammen helt gratis, mens der bliver mulighed for at købe Slush Ice og bland selv-slik.
Lavere fart i Nørregade
De involverede i ’Projekt Byfornyelse’ ved til gengæld godt, at juli og august måneder ikke er specielt velegnede til større tiltag. Mange er på sommerferie, men der bliver arbejdet i kulisserne med ting som hastighedsbegrænsning i Nørregade, hvor også spørgsmålet om fremtiden for den nu ryddede brandtomt trænger sig på.
Sandkasser og legeplads
Der er projekter om etablering af sandkasser og legeplads, strikkede vimpler i gågaden og måske også andre steder i byen, fremstillet af lokale borgere, en særlig by-kalender og flere andre ting.
HHI og de frivillige, der har meldt sig under byfornyelsens faner, ved også godt, at august byder på byfest og september har sin gadefest. Derfor har de fået et godt øje til oktober, hvor der bliver vinsmagning for alle pengene – helt konkret hundrede kroner.
Køb et vinglas og gå på vintur
Ideen er at byens borgere og gæster kan købe et vinglas – det er her de hundrede kroner kommer ind i billedet. Herefter er der mulighed for at gå på vin-tur med smagsprøver rundt om i flere af byens butikker. Tanken er desuden, at dette arrangement kan krydres med andre aktiviteter samt levende musik.
Tekst og foto: Jens Bytoft
